ALLA "MINA" PONNYS RIDNA

Vaknade vid 11 (som typ alltid?) och åt frukost and so on sen gick jag ut till stallet. Kollade att stallet var klart, gjorde mat, städade och tog sedan in Nikita och red henne sen Carubus och sist Pitchi.

Red alla i hagen för att få utomhuskänslan men ändå vara inhägnad.

Niktia: Hon var pigg, men vill göra som hon själv ville.  Jag ville att hon skulle gå rakt fram, men hon skulle hit och dit. Det blev bättre senare och jag travade/galopperade runt. När hon lyssnade bra på hjälperna så slutade jag. Var nöjd. Red i kanske 40 min.
Carubus: I början ville han till dom andra i andra hagen men sen lyssnade han på vart han skulle. Han blev rädd för något och for uppåt och framåt och var efter det lite ovillig att omkring där han blivit rädd. Men han lyssnade bra, travade mest och vill få han fram och gå rakt och inte flyta ut så mycket. När han galopperade uppför en backe i det området där han blivit rädd så slutade jag. Han var jätteduktig. Red i ca 30 min.
Pitchi: Satte upp en kryssoxer och i mitten av hindret kanske den låg på 80 cm. Hon var vääldigt pigg, vilket var härligt. Hon försökte dra ett antal gånger, men hon stannade ganska fort. Lyssnade bra bakåt och framåt och sprången blev super. Galopperade mest för att få ut lite energi och för att vi behöver ha lite kul. Var nöjd. Red i kanske 45 min.

Daniella

Kommentarer
Postat av: Victoralise

Hope you enjoyed your visit.

2012-01-04 @ 08:28:30
URL: http://victoralise.blogspoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0