MYCKET BRA

Amina var ute idag igen. Och igår sa jag att det gick väligt bra men idag gjorde det det. Kul att se framgång!
Var med när Daniella hoppa på terrängen, på vägen hem släppte de av mig i stallet. Borneo och hans hagkompis Prinsen sprang runt som tusan när jag kom! De busade och visade upp sig. Men när de såg mig så var jag mer intressant. I början tyckte Borneo att jag var lite läskig, men sen kunde jag klappa på hela kroppen och klia han där han blivit biten av alla insekter, han är så gullig när överläppen putar ut när jag kliar honom. Ville inte ta ut honom från hagen själv, för Prinsen sticker ju antingen under tråden eller springer bakom så det är ganska svårt att fixa det själv om man inte vill att någon häst ska rymma ;) Så när Amina kom så hjälpte hon mig med det. Vi borstade av honom lite snabbt, tog på utrustiningen och gick upp till paddocken. Amina longerade lite i varje varv i "rutan".
Sen höll Åsa i Borneo, jag hjälpte till att slänga upp Amina och Amina hängde över honom. Det gick jättebra idag, Borneo skuttade inte iväg en enda gång. Hon hängde över och vi gick några steg och sen ökade vi längden. Hon kunde också hoppa upp själv sen, eller ta tag i stygbygeln och ge tyngden och ta sig upp så att hon hängde över sadeln. För några dagar sen så slängde sig Borneo eller hoppade iväg när Amina bara hoppade lite bredvid sadeln, men idag stod han till och med och vilade på ett ben när hon hängde på honom. Självklart så kan det hela bero på humör, väder osv, men idag så kändes det som om han tagit åt sig och vant sig om hur det går till när man ska hoppa upp! Tycker att Borneo och Amina varit jätteduktiga och berömmer verkligen dig Amina! :D
Efter träningspasset så var Borneo trött, även om han inte rört sig så mycket. Jag tog och borstade honom noggrant eftersom att det blev så slarvigt innan och han stod och gäspade! Sen var det lite mat som gällde och efter det fick han gå ut i regnet.

Bilder kommer från idag, Daniella har inte skickat dem ännu.

Annie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0