TRÄNING

Idag var jag upp i stallet lite innan tio. Amina skulle komma vid tio och hjälpa mig med Borneo. Daniellas syrra. Så vi fixade ordning Borneo och gick upp till paddocken, där jag fixat ordning, vad kallade man nu det igen? Aja, men en rund volt av hinderstöd och plastband. Amina gick in med Borneo där och longarade lite. Han var ganska rädd för banedn när de blåste och fladdra, men Amina tog det lugnt så det var bra :) Ja vi höll på där uppe ett tag. Longareade, att Amina skulle kunna röra vid hans kropp och vid sadeln. Han tyckte att det var obehgligt i början men sen gick det väldigt bra tyker jag. Men det märks att hästar flyr och tänker sen. Vi höll oss på volten inhängnade hela tiden så det fanns inte så jättestor plats för Borneo att fly på, om vi hade varit i hela paddocken så hade han viljat ta chanserna som fanns att springa runt. Putta/lyfte upp Amina på honom så att hon hängde på honom och att han var med på att hon fanns där och det gjorde hon på båda sidorna.
Sen när vi var färdiga så gick vi ner till stallet. Tyckte att Amina och Borneo var jätteduktiga.

Ni förstår säkert inte varför vi håller på så med Borneo när han redan är inriden? Men när jag redd honom för några dagar sen så gick det bra att hoppa upp och sen efter fem meter så flög jag av för att han gjorde något, typ explodera eller något liknande. Så då känns det bättre att ta hjälp av någon som kan och Amina har ju gått på unghästutbildningen i Flyinge så hon vet iallafall hur man ska "hantera" sådant, för jag har ju aldrig haft en unghäst innan och ridit in den. Men nu känns det bra för han kan alla gångarter bra så att nu kan man träna på det som han reagerar på och det är just nu vid uppsittningarna.


Han ser ut att vara så himlans lugn häst, men han har ju sina bus för sig ;)

Ikväll blir det att hänga med Daniella på hoppträning!

Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0