TRÄNING

Jag kallar det träning, träna hästen eller vänja hästen vid att vi håller på vid sadeln eller sitta upp på hästen.

Det gick iallafall jättebra idag. Vi kom så långt så att Amina kunde sitta upp och skritta lite när jag styrde Borneo på en volt. Han reagerade några gånger på vissa saker hon gjorde!
Det låter verkligen som om Borneo aldrig haft en ryttare på sin rygg men jo det har han ju. Han har varit inriden eller under inridning i typ fyra månader. Men det var ju så att jag ramla av för ett tag sen två gånger på samma sätt och då kunde det tydligen ha varit något med sadeln och att jag satt på honom, sadeltvång.
Men är hur trött som helst och inte sugen på att skriva just nu för ögonen bara slocknar, fick iallafall lite sömn inatt!! ;) Haha, märks på texten nu att den bytt från lite olika saker tycker jag.
Imorgon blir det tandläkeren för Borneo, yippi...

Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0