TILLBAKA HOPPAS JAG

Så nu ska jag försöka att ägna mer tid till datorn. Har inte uppdaterat på ett tag men internet funka inte här hemma, har vart med kompisar, sena kvällar, sprungit och badat. Typ det som jag har gjort när jag inte varit här vid datorn.

Men igår så fick Borneo en vilodag, för att det var ganska mycket som gjordes i fredags.

Fredag: Kom upp till stallet vid åtta på morgonen och då låg Borneo och hans hagkompis och sov... Men Borneo flög upp på en sekund när han upptäckte att någon kom, han är på sin vakt. Tog in honom och fixade iordning honom för ett träningspass i paddocken, Amina skulle komma. Hon gjorde det gamla vanliga, hoppa, hängde i sadeln, gick några steg, hoppa upp själv, eller dra sig upp osv. Men det gick riktigt bra denna gång! Vi kom så långt att Amina kunde sitta på Borneo och trava några steg när jag sprang bredvid. Vi höll oss inne i "rutan" så att Borneo hade inte så står plats att hitta på bus på. Det märktes verkligen då vilken framgång det har blivit! :)

Efter det så väntade hästtandläkaren. Själv tycker jag att det är bra om man kollar hästarnas mun ibland, men det är ju inte något man gör för ofta. Men Borneo känndes att va lite för ung för det eller det var såklart läskigt att ha en stor fil i munnen eller vad det var. Men han fick inte ha grejen i munnen som håller hästens mun öppen för att han var inte "mogen" för det. Så tandläkaren raspade bara tänderna lite, Borneo tyckte ju att det var obehagligt. Men två tänder remlade ut, mjölktänder. Tog inget kort på dem men borde göra det för att de såg väldigt små ut.

Sen fixades framskona på Borneo för att dem var lite lösa. När Borneo varit duktig så fick han käka mat och sedan gå ut i hagen!
Tyckte att han var duktig som klarade av allt, det är ganska mycket för Borneos omogna huvud ;D <3


Vissa bilder blev inte så bra. Men provade grimman jag köpte för ett tag sen, den passade tyvärr inte för att den satt ganska tight, surt...

Annie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0