DAGENS RIDPASS 1/7

Idag har jag ridit alla tre. Pitchi, Nikita och Carubus. Pitchi red jag på fältet och dom andra i hagen.

Pitchi: Det blev mycket, mycket volter idag. Jag ville få henne mjuk i halsen och rörlig i hela kroppen. Flexade henne några gånger och hon tuggade och tyckte det var skönt. Hon gick fint redan från början när jag började kräva lite av henne. Efterhand blev hon piggare och piggare så lät henne galoppera hur snabbt och hur länge hon ville vilket blev nästan två varv åt varje håll, i ganska snabbt tempo. Galopperade mest och hon släppte mer och mer och mjuknade. Ibland blev hon lite stark så jag spände mig och fick ont i vänsterarmen. Men sen gjorde jag ordentliga förhållningar lite mer uppåt med innerhanden och släppte sedan och då blev jag mer mjuk och hon bärde upp sig själv mer. Gjorde lite byten, längningar och tränade på att öka skritten och att hon gick fint i skritten på volterna för annars blir skritten oftast "vilotempot" och när hon gick fint i skritten så slutade jag. Var jättenöjd.
Använde martingal, aachenträns med snokrem och tvådelat med rörliga ringar.

Niktia:
Eftersom jag inte hunnit rida henne på några dagar så var hon väldigt pigg. När vi skulle skritta så ville hon trava runt, vilket jag lät henne göra i uppförsbacken så jag inte bara håller fast henne när hon är så positiv framåt. När vi skulle trava så galopperade hon uppför. Ville inte riktigt dit jag stryde, utan ville ta sina egna vägar, men oftast lyssnade hon bra. Det var bara när vi gick nerför hon sökte sig mot staketet och dom andra hästarna. Tog rätt galopp hela tiden och galopperade ända upp för backen och längre upp (annars brukar dom inte orka längre än när backen var slut) så då tavade/skrittade jag av. Var nöjd.

Carubus:
Han var jätteduktig när jag skulle sitta upp. Stod still och väntade tills jag sa till. Super! Han gick dit jag styrde och lyssnade jättebra. Men tog fel galopp, men brydde mig inte, ville bara att han skulle fram. I traven så gick han på väldigt bra då han annars kryper ihop. Även han galopperade nästan hela tiden uppför backen och förbi, fick nog ta en galoppfattning en gång. Slutade efter det eftersom solen låg på då. Var nöjd.










Daniella

Kommentarer
Postat av: Abdulastrid

Nice site. I enjoyed it very much! :-)

2011-08-05 @ 10:51:24
URL: http://abdulastrid.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0