TÄVLINGSRESULTAT FRÅN ..

.. Heda Ridklubb den 20 juli 2011, dressyr:
LA:1 2007: Red bara detta programmet och det gick bra. Red fram i ca 30 minuter och lät henne inte en enda gång ha långa tyglar och pusta utan det var bara att hålla ihop henne ända tills starten gått. Hon kändes fin på framridningen och lyssnade bra. Väl inne på banan så red jag mer än vad jag brukar. Pitchi skötte sig finfint och kändes bra, var lagom framåt och lyssnade på mig. Men halterna vart för hastiga, jag skulle saktat ner tempot och gjort det lugnare. Både hälsningshalterna och den till ryggningen. Och så skulle jag längt/ökat lite mer i ökade skritten/galoppen och mellantraven. Det är sånt man förlorar så mycket på!
Men det är vi plockar upp och fortsätter att arbeta med och GÖR DET SEDAN PÅ TÄVLING. Blir så förbannad på mig själv som inte vågar RIDA på ordentligt på tävlingar. Dock gör jag det inte med flit, det bara blir så. Men från och med idag så ska jag RIDA SOM IN I JORDENS KÄRNA (haha, lät lite kul)!!
Fick ca 58 % men det är ju inte dåligt då det blir helt annat med % när man tävlar hägre. Men vi är inte helt nöjda, här ska tränas!










Jag och mamma diskuterar. Och nej, jag grät inte efter ritten, även fast det ser ut som det.

Daniella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0