TANKE

Läste någonstans för några dagar sen om en sak som jag fastnade för. Det här när vi tänker. Man tror att man kan tänka positivt när man säger det men att hjärnan ställer in sig på det negativa...

När man säger/tänker att: (ridning)
-Jag får inte misslyckas
-Jag får inte vägra ut mig
-Jag får inte rida fel
-Jag får inte bli nervös

Detta är en negativ mening, då du använder "inte". Hjärnan ställer in sig på det du säger/tänker. För att hjärnan ska förstå så fattar den sig en bild om hur det är att misslyckas, vägra ut sig, bli nervös osv. Då fokuserer hjärnan på det.  

Se här:

-Tänk inte på en åsna.
-Tänk inte på färgen gul.

Du tänkte väl inte på en åsna nu? Jo det gjorde du, det är samma sak med "jag får inte misslyckas", du tänker då direkt på det.
Men för att få bort det du tänker på så ska du bara tänka på det du vill, tänk på en gorilla som käkar bananer istället för en åsna som solar. Tänk att du ska lyckas istället för att inte misslyckas

Fattar ni det hela?

Annie

Kommentarer
Postat av: Emma Bengtsson

Sv; thankyou!

2011-07-09 @ 08:18:52
URL: http://emmabengtzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0