RIDNINGEN IGÅR

Hann inte med att berätta från gårdagens ridåass igår för vi firade mig med släkten på kvällen.
Hur ska man säga? Jag var jättenöjd och det gick över förväntat men jag ramla av...
Tog in och borstade Borneo, sen sadlade jag på honom kanske femton gånger. Ibörjan blev han nervös och spännde upp sig men när sadeln väl kommer på så är det ingen fara. Men efter att jag sadlat några gånger på varje sida så gick det bra och han hoppade inte till när jag skulle lägga på sadeln. Vi gick upp till paddocken eller innan det gick jag en sväng utanför paddocken först. Gick något varv och longerade han i både varven. Borneo var duktig, han rörde sig fint runt mig och lyssnade bra. Meningen sen var inte att rida bara att träna på att hoppa upp, när jag går upp på pallen så rycker han gärna till bakåt och vänder bort rumpan från pallen. Så det gick över förväntan där, han stod stilla och sneglade bara lite på mig som skulle hoppa upp på honom. Mamma höll självklart i. Han stod helt stilla när jag hoppat upp och skrittade iväg när jag bad honom om det :) Skrittade lite och sen började jag trava lite, men kom inte så långt... En långsida och en kortsida i kurvan, så började han typ galoppera eller han flögfram, jag svängde in honom på en volt men han gav inte upp började bocka och sparka, stegra sig något lätt, men jag satt kvar en stund men sen flög jag ;p Vi trodde att det var någon blinning för han var irriterad på dom när dom satte sig va skapet. När jag kommit upp på benen så gick jag och Borneo några varv och sen hoppade jag upp igen. Blev lite chokad att det gick så bra att hoppa upp igen, om han har tyckt att det är obehagligt när man ska hoppa upp då borde han inte vilja att jag ska upp igen om jag flög av honom.
Är iallafall jättenöjd med honom från gårdagens pass. Han har utvecklats så mycket när vi tränat från marken. Det som är med en unghäst är att man inte kan ställa några krav, man får ta ett steg i taget, om han har svårt för att bli sadlad så får man sakta lösa detta problem och sen med att hoppa upp. Så igår när jag hoppat upp på honom så nöjde jag mig med att skritta lite och sen var jag nöjd för den gången.
Men nu ska jag åka till sharpman hörs nog senare idag! ;)


Det var någon som undrade vad det var för häst och det är min häst. Han heter Borneo och han är en valack på tre år. Men jag har bara ägt honom i någon månad! :)

Annie

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hejj annie!

Kul att du är hemma igen har du haft det bra? :)

Går det bra med borneo eller vad det nu va haha. ;)

Kram kram

2011-07-02 @ 20:57:50
URL: http://teamnorrsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0