RIDNING I BLÅSTEN

När jag kom upp till stallet idag så gick jag och pappa en promenad med Borneo i skogen men det var så många flugor och jobbiga insekter så Borneo blev lite irriterad... Tog in och borstade honom, och fixade honom för ett ridpass. Gick som vanligt några varv i paddocken, men gick lite längre idag för att han var så spänd och tittig. Och idag longerade jag ganska länge. Han har blivit mycket stadigare och han lyssnar verkligen på mig när jag longerar honom. Idag blev det mycket avsaktningar och igång sättningar, skritt-trav, galopp-trav osv. Eftersom att han är på volt så blir det också väldigt jobbigt men själv är jag imponerad över att en sån stor ung häst klarar av det! ;) När vi longerat klart så gick jag några varv, sen hoppade jag upp. Han flyttade undan lite idag när jag steg upp på pallen, stackarn tycker det är obehaglig. Men när jag kom upp så var det ingen fara. Red inte länge idag, 5-10 min, longeringen tog ganska mycket på honom. Skrittade snett igenom och red på serpentiner, sen travade jag några varv också!


Det var bilderna från idag! (igår...)

Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0