RESULTAT MANTORP FÄLTTÄVLAN

Dressyr: På framridningen var hon så pigg och stark. Trippade på bra, men var väldigt fin i formen och lyssnade bra på mina hjälper. Inne på banan fick jag en bra känsla, men Pitchi gjorde några inslag, men det är ju sånt som händer. Men det kändes jättebra och vi fick 64,3 straff, alltså 57,62%, men domaren satte låg % på dom flesta.
Hoppning: Vi tog allting jättelätt, trots att vi inte hoppat en ordentlig bana på ett tag. 95 cm är ingenting. 0 straff, Pitchi var jätteduktig.
Terräng: Inne på "banan" kom vi igång i ett bra tempo och hoppade allting i skogen ganska lätt. Men man fick vara övertygande. När vi kom ut på fältet var det ett nerhopp till vatten och sedan på en pallisad (tror jag). Då blev hon så stark att jag inte fick henne i trav mot nerhoppet. Men fick två stopp och massor med tidsfel. När vi kommit förbi vattnet hoppde hon allting annat jättebra, så var nöjd. Det var ju trots allt min debut i P90 och jag lär mig av mina misstag. Jag kom sist av alla, utan dom som avstår och blev ute. Det var fyra som var helt felfria och om jag inte hade fått några stopp hade jag väl kommit fyra eller femma. Men man lär ju sig. Fick totallt 143,1 straff

Jag glömde ett hoppschabrak till hoppningen så fick ta det jag skulle ha i terrängen, glömde flugtäcke och en långärmad tröja med krage. Det var det största problemet! Men en underbart snäll tjej hade en extra tröja som jag fick låna och den var i exakt samma färg som mitt schabrak. Tur eller vad? ;)
Innan vi åkte, som jag fotade:







När vi var där och fixade och red dressyren/banhoppningen:










Banhoppningen:




Terrängen:








Efter vi ridit terrängen och lite andra bilder från dagen:






Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0