PITCHI 7/7

Vaknade ganska tidigt så satt i sadeln kanske vid 10.

Red dressyr på fältet och jobbade med samma tänk och samma övningar som när jag tränade för W. Jag liksom hörde hans röst i huvudet som sa åt mig allt "gör en halt om 1 .. 2 ..3" "yttern, driv, driv. glöm inte in med armbågarna!" osv. Och det funkade väldigt bra, det var typ som om jag hade en lektion i huvudet >.< Låter lite konstigt, men det funkar väldigt bra då det är någon som hela tiden tjatar. Jag liksom tänker inte på det hela tiden, utan "han" säger det automatiskt.
Pitchi gick vääldigt bra och lyssnade super. Var mycket bättre i övergångarna, ställningen och framåtbjudningen. Så himla fin var hon! Och min ytter var där den ska va 75% av ridpasset vilket faktiskt är en stor förändring mot innan.
Ikväll ska jag (nog) också rida ett dressyrpass, fast för mamma. Vet inte om jag rider på banan eller fältet. Men fältet känns bäst då det inte är några gränser eller något staket som hästen kan ta hjälp av.



Daniella

Kommentarer
Postat av: heidi

hej skulle vi rida idag //heidi

2011-07-08 @ 18:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0