PAY-AND-CROSS

Idag var det äntligen dags för Pay-and-crossen i Mantorp. Min grupp startade klockan 2 och jag var den enda ponnyn i den gruppen.
Det flöt på bra på banan. Mot en kombination så hann jag inte uppmärksamma henne på hindret och då stannade hon, men sen hoppade hon det så det var bara att det inte skulle blivit ett bra hopp om hon försökte. Vissa hinder var skapligt mäktiga och det var ganska många stor hästar som valde att ta dom mindre hindrena som är brevid, men jag kröde på allt stort! Annars kan man ju hoppa en lägre klass, eller hur? Vissa språng kom vi lite kort på, men inte mycket.

Idag var det äntligen dags för Pay-and-crossen i Mantorp. Min grupp startade klockan 2 och jag var den enda ponnyn i den gruppen.
Det flöt på bra på banan. Mot en kombination så hann jag inte uppmärksamma henne på hindret och då stannade hon, men sen hoppade hon det så det var bara att det inte skulle blivit ett bra hopp om hon försökte. Vissa hinder var skapligt mäktiga och det var ganska många stor hästar som valde att ta dom mindre hindrena som är brevid, men jag körde på allt stort! Annars kan man ju hoppa en lägre klass, eller hur? Vissa språng kom vi lite kort på, men inte mycket.

Efteråt gick vi in i skogen för det var ett nerhopp (ca 70-80 cm ner) och sedan brant nerför och en spets som var med i tävlingen som vi hoppade två gånger. Det var jättekul! Känns som man flyger lite när man hoppar neråt, en superhärlig känsla. Pitchi hoppade det lätt såklart ;)

Några timmar senare var det dags för dagens andra ridpass och det var dressyr på banan i regnet. Red fälttävlansprogrammet två gånger, men eftersom jag lärde mig det idag så gjorde jag lite små missar, men vi jobbar på. Är så sjukt taggad inför Mantorp nu när jag hoppat terräng idag.
Men Pitchi var fin i dressyren också, men när det regnar är det svårare att rida helt ärligt. Eftersom det regnade blev det inga foton.












Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0