NIKLAS LINDBÄCK

Ni vet när jag skrev att jag varje vecka skulle skriva om en svnesk fälttävlansryttare? Ja, det hade jag helt glömt men kom på det nu och såg att sist jag skrev det var den 15 juni. Haha! Men skriver en ryttare nu och sen ska jag hoppas att jag inte glömmer det!

Fälttävlansryttaren Niklas Lindbäck är en väl anlitad unghästutbildare och har tillsammans med sina Mister Pooh och Louisiana en plats i det svenska landslaget även 2011.
Målet med detta året är att ta sig till EM:et och att där kunna kvala till OS.

Tillsammans med sin sambo Charlotte och två jack russell terriers Flisa och Flinga bor han ca 1km från Össjö Gård där verksamheten bedrivs. Össjö Gård ägs utav Niklas hästägare Hugo Berch. Hugo är en stor supportande länk i Niklas verksamhet då han verkligen brinner för detta med fälttävlan och stöttar Niklas i vått och torrt.

Niklas är uppväxt i en hästfamilj där farfar Sune bland annat red OS i Rom 1960. Pappa Stig har ridit svår klass i både fälttävlan och hoppning och Mamma Annika har ridit svår klass i hoppning, så att det var hästar Niklas skulle ägna sitt liv åt, stod klart väldigt tidigt i livet.

Den 25/4 i år fick Niklas Lindbäck en härlig 5-plats med Hugo Berchs Mister Pooh som han har haft många framgångar med. 

Lyckan i teamet är total, efter en fin insats med en dressyr på 46,7 och sedan bara nollor o protokollet slutade Niklas o fina Mister på en kanonfin 5e plats. Han blev nolla i hoppningen och terrängen och fick  46,7 straff på dressyren i den fyrstjärniga Badminton, en av fälttävlansvärldens absolut svåraste utmaningar.






Daniella


Kommentarer
Postat av: fo

sv angående länkbyte: Det går fortfarande :)men skulle gärna bli glad om ni länkade tbx.

Det går bara bra med pam, vi är vi iaf igång :)

2011-07-02 @ 11:53:39
URL: http://feliciaorrstenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0