LITE SNABBT OM IGÅR

Lite synd att jag inte hinner blogga samma dag som jag rider vissa gånger. Efter att jag varit i stallet igår så åkte jag och träffade några, Linnea sov över här inatt och vi gick och la oss vid tre så det blev en lång sovmorgon idag... (Y)
Men igår då. Red en stund i paddocken. Först longerade jag en stund, gick bra det! När jag skulle hoppa upp så gick han undan med rumpan en gång men så stod jag och tryckte lite på sadeln så att han var berädd. Då gick det bra. Skrittade och travade mest. Tog bara något varv i galopp, han lyssnade inte så jättebra på mig igår men det är bara något att träna på. Ibland är han med bra och lyssnar på halvhalter och ibland så ignorerar han dom bara ;)
När jag skulle skritta av så gick vi en bit utanför paddocken och det var såklart läskigt, men han är så duktig! Desto mer han gör något desto säkrare blir han ju.


Haha, mamma och Borneo-killen!





Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0