GALOPPSTEG

Haha, tydligen hade nästan alla hört mig galoppera på fältet ^-^

Skrittade, ställde henne och började trava när hon kändes fin. Då travade jag omkring båda fälten och man kände att hon var på G. Jag travade inte så mycket, utan gick över till galopp ganska tidigt. Höll mig då på det fältet närmast gården.
Galopperade omkring 2-3 varv innan jag skrittade i ca 1 min. Sedan bytte jag varv och gjorde samma sak. Så höll vi på. Lät henne springa i det tempo hon ville och när vi hållt på ett tag lät jag henne springa tills hon själv ville sakta ner. Då travade jag henne i små volter och ställde, tänkte på ytterhanden och blicken. I vänster var hon superfin, men i höger ville hon inte riktigt ge sig så som i vänster. 
Så då flexade jag henne och galopperade ca ett varv i höger varv. Travade sedan i höger varv och tänkte som innan och det gick bättre. Gick över till skritt och gjorde en volt runt ett högt strå. Skulle forma hela henne ordentligt och göra volten lika stor överallt. När jag var nöjd med henne i båda varven och hon gick fint lät jag henne skritta på långa tyglar.
Hoppade av och gick med henne för hon skulle kunna varva ner utan en ryttares tyngd. När jag gått runt ett tag på fältet gick jag med henne till gården.
Sköljde av henne (hon var svettig 90% av kroppen), stretchade och gav henne också lite havre för hon var så duktig.

Red med d-ringsbett, pullargrimma och förbygel.

Gick inte att fota eftersom det började bli mörkt och bli dimmigt. Det var coolt att rida i dimman, haha! Men det är inte så ofta man rider över klockan 10 på kvällen ;)

Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0