DAGENS RIDPASS

Starry eyed


Red dressyr på banan och David fotade. Mamma, hennes väninna och barn kollade.

Idag hade jag snodd på henne, men den var inte spänd hårt, utan var ganska lös. I början var hon inte så jättemycket fram, men när jag tog spöt efter ett tag blev hon bättre. Hon var väldigt mjuk och fin, gjorde övergångar, öppna, sluta, ryggade, sänkelvikning, länga, samla. Kunde samla henne skapligt mycket i galoppen, hon har verkligen blivit stark och bär upp ryttaren bättre och bättre. Red LA:1 en gång och det var bästa gången hitills. Hon lyssnade jättebra, var i form i övergångarna. Hon gick bara över till trav kanske två steg i den ökade skritten. Men är jättenöjd!
Ibland behöver jag hjälp med att hålla henne i form i övergångarna, nu har hon blivit mycket bättre hon trav till galopp men i skritt till galopp gick hon upp med huvudet innan, därför ville jag ha snodd idag. Och det blev bättre, så ibland behöver man lite extrahjälp. Ska bli så kul med dressyrtävling/träningstävling! :)












Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0