DETTA ÄR JAG

Tänkte skriva lite om mig själv, som en liten presentation för er som är nya.

Jag är Daniella Siira, en av sex barn som bor på en gård som heter Axhult in the middle of Sweden. 14 år fyllde jag den 9 juli och jag är en tjej som älskar hästar, vilket är ganska självklart? Med min mamma, lillasyster, storasyster och lillebror så driver vi runt på vårt lilla intresse för hästar här på gården. Vi har fem hästar för närvarande:
Miss Taylor, b-ponny f. 1991 - mina småsyskons ponny och det var min första ponny.
Miss Wild Nikita, c-ponny f. 2008 - Miss Taylors föl, vår egna uppfödning som jag och min storasyster red in förra året.
Pitchi II, d-ponny f, 2001 - min ponny som jag tränar och tävlar.
Carbus Noblesse, d-ponny f. 2008 - Pitchis föl, vår egna uppfödning. Inriden föra året.
Fantasie, stor häst f. 1999 - min mammas och storasysters stor häst.
Vi har inte bara hästar, utan två katter (Busman och Pinglan) och fem kaniner (Rubus, Sötnos, Nellie, Molly, Lars).
Jag började rida som sjuåring och fick Missy då, har hållt på sen dess. Jag tävlar fälttävlan, hoppning och dressyr med Pitchi. Vi har hoppat LA, ridit LA dressyr och ska snart starta P90. Fälttävlan är det jag vill hålla på med i framtiden då jag tycker det är den bästa grenen då man får med allt som behövs.  

Om jag ska beskriva mig själv med fem ord så är det nog .. snäll, målvetveten, självständig, annorlunda och musikgalen. Såklart kan man beskriva mig i tusentals andra ord, men det kanske inte är det roligaste att läsa, alla gör vi olika i olika situationer, men vi är andå ganska lika. Vi är människor som gör misstag, som letar efter kärlek och lycka i livet. Vi är magnifika varelser, likaväl som vi är avskyvärda. 

Det var lite om mig, hoppas ni nu har lite koll iallafall. Om ni undrar något så är det bara att fråga! 


Daniella




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0