DAGENS RIDPASS

Framåt kvällen så blev det bättre väder och solen tittade fram. Red i paddocken med dressyrsadeln.

Det blev ett långt pass och 30 min så tränade vi halter/ryggning. Red programmet två gånger och det gick bra båda gångerna. I skritt till galopp så gick hon upp med huvudet, men inte lika mycket. Då håller jag händer lite längre ifrån varandra för hon lättare ska söka sig neråt och så leder jag lite med innertygeln. Skänkelvikningarna kommer, men dom är inte 100. Eftersom hon inte fattat det här med ryggningan och blir hård så skulle vi fixa det, eller göra det bättre/lättare. Hon har huvudet rätt upp och det ser inte ett dugg proffesionellt ut. Mamma hoppade upp ett tag och kände hur man skulle göra det bäst för henne så hon förstod. Sen fick jag hoppa upp och hon förklarade. I slutet så gick hon bara man tog lite och tryckte lite med skänkeln. Hon sökte sig också neråt så det var stor förbättring. Det var bara att innan så förstod hon inte riktigt vad hon skulle göra, men nu förstod hon :)







Daniella 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0