DAGENS RIDPASS MED PITCHI

Jag hade tänkt rida på banan, men det blev på fältet. Vill ju rida utanför banan så mycket som möjligt och när man har ett stort fält så är det ju ganska perfekt ;)
Försökte så henne mjuk i sidorna så gjorde mycket volter och ville väckta till henne då hon var lite seg. När jag började galoppera märktes det att hon hade mycket energi, hon ville bara springa fort och var ganska stark. Och jag gav upp och lät henne spring hur fort hon ville tills hon själv ville sakta av.
Gjorde så några gånger i båda varven. Jag skrittade emallan varje intervall och när jag kortade tyglarna började hon trava direkt. Pigg eller vad?

Hon var svettig över hela kroppen, t.o.m rumpan! Men det var ganska varmt. Mamma och jag hade missuppfattat varann för när jag skrittade av henne trodde mamma vi skulle rida programmet. Men Pitchi orkar så det var bara att hoppa upp och rida, men eftersom hon inte fick en dressyruppvärming var hon lite stretig. Men det gick väl okej. Efteråt fick hon en härlig dusch och mat.

Hade ingen fotograf med mig idag tyvärr ..

Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0