DAGENS RIDPASS 4/7

Sabina red Missy och det gick bra. Hon red henne samtidigt som jag red Carubus och han är jättehärlig nu. Helt underbar! Efteråt var det dags att rida Nikita, men hon är väl i trotsåldern eller något för hon vill inte göra som man säger. I slutet gick det ändå okej så då slutade jag.
Efter det var det Pitchi och hon red jag dressyr på, på fältet. Hon var jättefin. Gjorde volter, öppna, sluta, skänkelviknig och övergångar mellan trav/galopp. Hon har ju tendens att ta upp huvudet i fattningen, men idag gjorde hon inte det vilket är ett stort framsteg! Hon var stark så imorn sa vi galoppera ut all energi på fältet. Kände att hon behövde det när jag red.
Sist, men störst, var det Fanta. Red henne på fältet också och skrittade/travade.Gjorde mycket volter och hon gick jättebra! Mot slutet var hon i form hela tiden och lyssnade bra på mig. Hon var lugn också, reagerde inte på alls harar och några som håll på i trädgorden. Framsteg där med!
Så idag har det gått bra för det mesta, vilket är kul. Imorgon så ska jag nog inte rida Nikita, känns som om något inte står rätt till, hon brukar inte vara såhär. Hon kanske växer eller börjar tappa tänder. Jag vet inte .. vi får se imorgon.
men ska för första gången på sommarlovet va med en kompsi, så hinner nog inte rida alla hästar. Men ska försöka :)

Verkar vara på alla bloggar att det går segt med bilder. Så ni får klara er utan det.
Kram!

Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0