DAGENS RIDPASS 3/7

Vi valde att låta Carubus och Niktia stå idag eftersom dom har varit duktiga och behöver återhämta sig en dag. Men Pitchi och Fantasie fick röra på sig, det verkar som att jag kommer rida Fantasie lite då & då nu. Men snart kommer Amina hem så då tar väl hon Fanta :p Men mamma ska få rida Pitchi eftersom hon har starkare ben osv.


Pitchi: Red på fältet och hon var seg i början, men sen blev hon stark och pigg. Men efter mycket förhållningar och volter så släppte hon och blev fin. Ville smygöka lite, men det är ju kul att hon är positiv! I början så gjorde jag mycket volter vilket jag gjort dom senaste ridpassen och det funkar bra för henne. Flexar och ställer huvudet. Öppnor/slutor och skänkelvikningar gjorde jag också. Sen red jagt mot banan för att rida igenom dressyrprogrammet i fälttävlan (P90). Första gången gick det sådär, nu i efterhand så känns det som jag inte riktigt gav allt, utan bara red. Så andra gången ville jag få det så bra som möjligt och red för glatta livet! Men det var härligt att jag iallafall försökte så gott jag kunde. Men det gick mycket bättre, längingarna blev sådär men bättre än innan, hörnen blev bättre, blicken och halterna. Efteråt gjorde jag fyra längningar som var jättebra. Det gäller att inte hålla tillbaka  i längningarna för att det ska bli fint i hörnet, utan ge allt hela vägen. Men vi tränar på! Var jättenöjd.

Fantasie: Red på fältet med Sabina och Missy och hon var pigg! Blev stark och hade huvudet lika högt som en giraff emellanåt. Men sen så släppte det lite mer och hon sökte sig neråt. Men vi galopperade lite, sen red vi mot banan för att hon inte skulle dra med mig eller Missy skulle dra med Sabina. Jag känner fortfarande inte Fantasie så bra. Väl inne på banan blev hon mycket lugnare och gick jättefint, men upp med huvudet ibland. Galoppen gick super, man fick till och med driva henne! Jag hade bra kontroll och man sitter som i en gungstol. Men hon var jätteduktig, hon har ju trots allt bara kommit igång nu. Men idag galopperade vi bara för att kolla ljudet, annars ska vi bara skritta och trava. Var nöjd.

Mamma fotade när jag red, men ska åka och bada nu så lägger upp dom senare. Chao!

Daniella



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0