DAGENS RIDPASS - 29/7

Fick inga bilder när jag galopperade på fältet eller när jag hoppade. Mamma var helt enkelt inte där i rätt tillfälle, men sånt är livet, hon fotar ju annars väldigt mycket, utan henne hade många inlägg varit tråkiga :)

Pitchi: Hoppade idag. Började med samma övning som vi gjorde hos W, mycket volter, övergångar och öppna i galopp/trav. Sedan hoppade jag kombination och ett räcke på diagonalen. Hoppade tom 1 m lite drygt, höjde bara upp utan någon koll alls. Vissa språng blev lite korta, men det blev inte "fula" språng. Ett språng blev perfekt, så jäkla härligt var det! Pitchi bjöd till idag och var väldigt positiv. Är jättenöjd.
Fantasie: Hon har varit väldigt pigg sista tiden och istället för att få ur henne energin har vi fortsätt med att hålla tillbaks henne. Idag var det tvärtom! Gjorde galoppintervaller på fältet där hon fick springa så snabbt hon ville och jäklar vad den hästen kan springa! Min framtida fälttävlanshäst? Såklart! Men hon var på G, men lyssnade ändå, det var jättemysigt. Är jättenöjd.

Mamma kom precis när jag avslutat ridpasset med Pitchi, men hon tog några kort efteråt.





Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0