DAGENS RIDPASS

Red ut med Pitchi och red på banan med Fantasie. Så ni vet har Carubus och Nikita lov just nu när dom växer osv så rider dom inte.

Pitchi: Red på hackamore för första gången och red ut. I början var hon lite seg, men sen gick hon på bra.
Travade henne lite på hårt underlag (det är bra för senor och ligament). Men jag skrittade mest när jag red runt. När vi kom till ett av våra fält så travade/galopperade jag på en volt i båda varven. Och så ryggade jag och hon gick jättebra bakåt och var fortfarande i form. Superduktigt! Men det var mycket flugor så hon höll på lite med huvudet då hon är känslig. Men hon var jättefin och bärde upp sig själv bra. Hon funkade bra med detta "bettet" :) 
Fantasie: Hon var väldigt stark och pigg. Trodde allt betydde framåt och ville inte vara i form. Blev lite irriterad och gjorde övergångar och mycket volter. Men hon skulle fortfrande vara stark som en gnu. Sen ändrade jag tänk och istället för att få henne att gå långsammare så drev jag henne framåt så det var jag som sa till henne att gå framåt och inte hon. När jag sedan skulle korta upp henne så lyssnade hon bra och saktade faktiskt ner. Det gjorde jag ett tag och när hon lyssnade som bäst valde jag att sluta¨. Jag testade också att sitta ner och det var jättesvårt på henne! Hon rör sig så mycket och så ska man hålla koll på tempot osv så man sitter typ bara och skumpar till slut. Haha!

Adrian har fotat alla bilder.
















Nya favoritbilden ovanför!










Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0