BUS

Idag när jag skulle hämta Borneo i hagen så sprang han och Prinsen runt o runt hela tiden. Borneo kommer ju alltid när någon kommer till hagen men idag så brydde inte han sig om att jag stod och kollade på. Jag gick ju inte in i hagen och försökte ta honom eftersom att de verkade ha det så roligt. Men efter att vi väntat i 20 minuter så stannade de och vilade länngst ner i hagen så då vandrade jag hela vägen och hämta dem. Eller hämta Prinsen och Borneo travade bredvid hela tiden. Tror att det var insekterna som var irriterande så därför tog vi in Prinsen, gött för hästarna att få gå in och vila. Tog in och borstade av Borneo och gick upp till paddocken.
Där hade jag och mamma plockat fram lite grejer. Höpåsar, svrta soppsäckar, konor, ett litet hinder, plastband, vid staketet, en boll och en pressening.
Jag började med att bara gå runt, gå lite mellen konorna osv. Hade inte Borneo fastspännd utan att han gick lös efter mig. Sen gick jag fram till presseningen, den var inte utvecklad helt. Men jag gick något steg, stanna honom, gick osv. Borneo var nyfiken på presseningen och han luktade på den, jag tog ett steg fram och han ett till, sen stod vi ett tag och han slickade på den, skrapa så det var ingen fara. Men gjorde en volt och gik rakt över och han hängde efter, tyckte att det var väldigt bra gjort. Vi gick runt lite bland sakerna och luktade och han var såklart lite skrämd ibland men om jag gick fram till grejen så blev han intresserad och ville också fram ;)
Sen travade och galopperade han runt lite och hoppade frivilligt över det lilla hindret.
När jag ska visa Borneo nya saker så tycker jag att det är bra att han är lös. Om man har hästen i grimskaft så finns det en risk att hästen känner sig tvingad men nu är det hans egna val att gå efter mig och följer mig, om det ska ta lång tid att våga sig fram till en sak så får det ta den tid det tar :)



Travhopp...


Det får räcka med bilder :)

Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0