ATT RIDA

Jag är jättenöjd av att jag har Borneo, men jag saknar en grej... att rida! Kunna ta ett dressyrpass i paddocken, rida ut på en härlig sväng. Men som sagt dit kommer vi väl sen. Det är självklart roligt att vara med i unghästens utvecklingen, framförallt Borneos. Det märks vilka framgångar han gör. Men motgångar kommer ju också! Många tänker nog att bara framgångar och motgångar finns i ridningen men jag syftar mycket från det som sker från marken, hantering, hans mogenhet osv.
Nu har iallafall Borneo fått lov. Han kommer nog vila i cirka två månader. Jag ska då lägga mer tid på hantering, gå ut på promenader, göra det mesta från hand, longering, löshoppning och bara få gå och beta. Inget med ridning, eller sadeln.
Men under dessa uppehåll kommer ju jag inte ha något att rida på :( Det är såklart väldigt tråkigt, vet själv att man tappar mycket i ridningen när det inte underhålls... But that´s life!


På den tiden var jag överlycklig att få rida 1-2 gånger i veckan!

Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0