CARUBUS + RIDNING I OXELGÅRDEN

Puh! Allting har fixat sig för Carubus! Så skönt. Det visade sig att unghästar tappar sina tänder (mjöktänder) precis som människor. Det visste vi inte. Och den tanden som var lös, det var den gamla tanden som skulle gå bort och den nya som hade kommit. Så mamma borstade och pysslade om carubus och vickade på tanden lite då & då. Och så gick den bort! Han ser jättenöjd ut i hagen, gubben <3
Direkt efter skolan så hämtade mamma mig och så skulle vi rida lite dressyr i Oxelgården (eftersom det var bokat i NYRK och massor med hinder framme). Red lite dressyr, nu inför morgondagen. Det gick sådär, eller jag har alldeles för höga krav på mig själv och Pitchi och så strular jag till det. Mamma tyckte det gick bra, bara att jag ska lätta i min hand och låta allt vara lite. Så ska se morgondagen som en träning och ta allt lugnt. Nu snart ska jag in till skolan eftersom min klass har arrangerat ett disco. Ska bara vara med till 9 ungefär, eftersom jag måste fixa lite inför imorgon.

Läste Annies förra inlägg, så härligt att allt gått bra. Pratade med henne i skolan och då var Maria och Bo på väg dit. Hoppas allting fixar sig nu, det är Annie värd!



En liten bild från Flyinge (där nu min syster har unghästsutbildning)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0