RIDIT PÅ FÄLTET

Bestämde mig senare för att rida på fältet, så det blir lite ordentlig ridning. Gick jättebra, jag började trava ganska snabbt och direkt sökte hon sig neråt, utan att jag knappt rörde henne med skänkeln eller handen. Hela tiden tänkte jag på att vara mjuk i handen och ha lika mycket tyngd i båda stiglädrena. Gjorde mycket volter och rakriktning, både i galopp och trav. I vänstergaloppen var hon jättefin och samlade sig väldigt bra, i högergaloppen ville hon springa på lite och var ovan lod. Men det får vi träna på!
Sen galopperade jag på lite, i fälttävlanstempo i ca ett varv runt hela fältet  i båda varven och sen travade och skrittade jag av. Eller skritta och skritta, Pitchi småtravade lite och ville inte sluta. Kul att hon är så positiv! Just nu känner jag mig ganska matt i kroppen och när jag skulle göra stallet tog det dubbel så lång tid eftersom jag inte orkade. Kanske för att jag åkte skidor igår? Skulle inte förvåna mig. Nu är hästarna inne  iallafall.

Har inga bilder från idag, så tog en bild från någon annan dag :)


Daniella


Kommentarer
Postat av: Amelia :D:D

Hej! jag läser er (???) blogg varje dag!!!

tycker den är jätte jätte bra!

är de bara du (Daniella) som har bloggen, eller är de någon mer?? :D

ser nästan bara dina inlägg isåfall :D

Hur länge har du ridit? :D



kram<33

2011-02-24 @ 22:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0