RIDIT I NYRK

Har nu ridit i NYRK med Moa Boström. Pitchi gick jättefint, red mest galopp och sånt där. Ville inte kräva för mycket för vi har inte ridit så mycket nu, iallafall inte ordentligt. Men det gick bra iallafall. Försökte ha en mjuk och stadig hand och låta henne gå som hon vill med huvudet, men hon sökte sig neråt :) Gjorde små och stora volter mest, och började galoppera tidigt och det funkade bra på Pitchi, tycker det är lättare att jobba med henne i galoppen och efteråt blir hon lättare i traven och har ett bättre schwung. Moa red barbacka med hårbollen Bella, hehe. Men det såg jättefint ut, det var svårt att rida barbacka faktiskt. Eller jag tycker det. Hoppas det blir fler såna  bra ridturer framöver ^^
När jag skulle ta in hästarna, eller Pitchi idag så sprang om bara iväg och sparkade bakut och höll på. Kanske vårkänslor? Hoppas det! Tog lite foton på de. Mamma fotade lite i NYRK, blev inte så bra kvalité på bilderna, men det brukar inte bli så bra bilder när man är inomhus.
Moa, Bella, ja och Pitchi. (Det skiljer bara 4,5 cm från Bella och Pitchi, även fast Pitchi ser större ut).
Det var uppvärmning, så hon är inte i så bra form .. Eller min sits, så ja >.<
Daniella

Kommentarer
Postat av: moa :)

2011-02-22 @ 20:51:08
URL: http://freeddom.blogg.se/
Postat av: moa :)

sv; hahha, jag vet ;)

ja, du kanske är bra på att välja färg då.... ;D

men aw, tack själv<3

2011-02-22 @ 20:54:05
URL: http://freeddom.blogg.se/
Postat av: moa :)

sv; hahha, jag vet ;)

ja, du kanske är bra på att välja färg då.... ;D

men aw, tack själv<3

2011-02-22 @ 20:54:05
URL: http://freeddom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0