MIN DAG (LÅNG TEXT)

Först var jag i skolan, ja, allt var som vanligt. På SOn så hade vi inte Fredrik utan rektorerna ville snacka med oss, vi är en "problemklass," eller ja, killarna har problem .. Men annars var allt som vanligt och slutade vid 1 typ. Sen drog jag och Astrid till stan, fast egentligen åker vi ju till simhallen varje fredag fast alla killar i vår klass skulle vara där idag så vi skippade det (jag känner mig obekväm). Kollade runt, fikade och köpte en födelsedaspresent till Robert (Astrids pappa). Och så stod det några invandrare mitt på torget, hade flaggor, lappar och jag vet inte vad dom gjorde, men kanske protesterade mot något? Men dom gick efter ett tag eftersom ingen brydde sig. Svergie är ett bra land, så dom protesterade nog inte om det. Något annat land, eftersom flaggan som dom hade var enorm och ja, något lands flagga. Vet dock inte vilket ..
Sen satt vi och väntade på min buss i Sweedbank eftersom det var - och är fortfarande- jättekallt och snöade. Men jag missade bussen precis!
Astrid var tvungen att åka hem, så jag satt där och väntade i 1 timme till nästa buss. Det var lite intressant, satt vid bussterminalen och det är oftast folk överallt och så. "Underligt" folk, "vanligt" folk och ja, en blandning av olika personligheter. Var så himla fotosugen just då så det kliade i fingrarna! Det var en man och en kvinna som stod och pratade och det är klart man lyssnar, hihi. Men kloka människor som var lite "underliga." Mannen sa något som jag fastnade vid, visst man säger väl såhär ganska ofta men ungefär "Jag förstår inte det här med skitsnack. Vad är det gjort för? Trycka ner en person till grunden? Nej, så ska det inte vara. Om man har något att säga, ska man säga det direkt till den personen istället för att tissla bakom ryggen. Man vet ju själv hur det svider." Åh, så bra sagt! Gillade den mannen, lite "annorlunda", men härlig på något sett. Det är nyttigt att se annat folk.
Men efter ett tag började jag frysa, hade ett par tunna fejk-convers och trasiga jeans. Inte så bra när det är minst -10 grader. Så tappade känseln i benen/fötterna och ja, frös som f*n. Fryser fortfarande, 1 timme senare. Men det är bättre helt klart! Men fick utslag på min hals/bröst av kylan, det var helt rödprickigaktigt. Lite svårt att förklara. Men mamma och jag tror att jag har köldskador på mina ben för när jag duschar varmt blir det blårött-aktigt, som stora blåmärken över benen och så kliar det. Så från och med nu ska jag klä mig bra! Mina svarta fodrade vinterkängor och hela jeans och underställ som gäller! För så myckt som jag frös så är det nog bäst. Varför lyssnar man inte på mamma? Haha!

En lång text, men om ni inte vill läsa, gör det inte. Kände för att skriva om min dag och fortsätter väl med det. Har en kategori "hästar" och en "annat" så om ni vill läsa om annat, trycker ni bara in er dit. Kram!


Gråa Motala!

Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0