GALOPPTRÄNAT MED PITCHI

Som sagt :) Har galopptränat med Pitchi, lite tempoväxlingar, samling och så lite race på slutet som vanligt, hihi. Hon var duktig, håller på att ladda upp film på YouTube just nu och så ska jag, än en gång, försöka få upp klippet här. Det måste ju gå? 
Pitchi kändes fin, men vickade lite på huvudet, och i galoppen for huvudet överallt ser det ut som, även fast jag inte upplever det så i sadeln. Sen gjorde jag lite halter och mamma tipsade om hur jag skulle göra och att jag skulle räta på mig och upp med händerna, även fast jag själv tycker att jag har dom i ett bra läge? Kanske ännu en grej som man själv inte märker/känner av. Sen på slutet så galopperade vi i ett friskt tempo ett varv i båda varven. I början när man galopperade fort tyckte man att det gick jättefort, nu så tänker man "kan det inte gå fortare?" även fast Pitchi trampar på bra. Det är nog för att det är snö, då måste hon ju lyfta på benen och då vinner hon ju inte lika mycket mark (hon är långgalopperad). Mamma filmade när vi galopperade "snabbt" också, så lägger upp det på YouTube också.
Och så fotade hon, så snällt! Så lite bilder (jag är inte en sån som tar en prick över huvudet, tycker det är töntigt, så .. ja):

Kollat på Världscuphoppningen från GHS, Angelica (vet inte efternamn) vann, en svensk, jippie! Såg bra ut, även fast hästen tog upp huvudet lite ibland, och låg på, fast den sägs vara "typisk fuxmärr." Visste ni att det sägs att fuxmärrar (fuxston) är lite annourlunda än andra hästar, vet inte varför eller med vad, kanske temperament och så. Men lite coolt, och vi har ju en fuxmärr hehe.



Outfit:

Sadel: Sharpman (bates)
Träns: Ihopplockat
Schbrak: Sharpman
Hoppplatta: Tradera
Länntäcke: Vet inte vart vi köpte men det står TR på andra sidan (eller nått sånt)
Benlindor: Vet inte


Haha, hon ser ut att vara värsta pigg (nej, jag drar henne inte i munnen)



Det bästa som hänt mig, det är du.



Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0