BILDER FRÅN INSLÄPPET I STALLET

Brukar aldrig skriva inläppet annars, men nu test vi det, haha! Ja, jag och mamma tog oss ut i kylan. Det var riktigt kallt, det kändes som typ 20- grader. Skulle inte förvåna mig om det var de. Gjorde det gamla vanliga, tog in hästarna, fyllde på med varmt vatten i stallena och gjorde hö.
Det är så himla skönt för vi har Termo-Bar ute i hagen och i kallstallet där Fanta och Pitchi står. Det är något av det bästa pappa kommit på. Ni vet när det fryser massor på vintern hela tiden? Med Termo-Bar så "ställer man in" någon temperatur och så värmer det upp vattnet. Så himla härligt, då behöver man inte oroa sig för att hästarna inte får vatten, för då är det flytande och ganska ljummet. Visste ni att vi säljer sådana? Själv skulle jag köpa det direkt och slippa all is hela tiden! Många hästar får ju kolik på vintern för att dom får massor hö, men vattnet är fruset så då kan dom inte dricka ordentligt. Vet inte hur mycket det kostar, men kanske 2000 kr? Ett bra pris tycker jag ^^  Fast vet om det kostar så mycket, men det lät rimligt.
Fast ibland om det är som nu -20 grader, så kan det ha fryst lite grann på det översta lagret, fast det kan hästen lätt ta sönder, med en liten smäll med mulen (Som om vi tog handen). Fast vi fyller på med varmvatten, för säkerthets skull.
Lite bilder, var lite fotosugen så tog med kameran ut.





Busman, vår andra katt. Så söt!

Och Pinglan såklart :)

Nikita som gillar att öppna stalldörren .. Tittut!




Daniella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0