WELLINGTION, WELLE, TONTON

Åh så roligt det var att hälsa på min kompis idag! När vi kom dit så gick vi och hälsade på honom, kunde knappast tro att han var min för två år sen. Han hade så himlans litet huvud nu! Men vi alla fikade och pratade lite, och det var lika gott som vanligt. Alice (hon som har Wellington) och jag borstade och fixade killen och sen red jag. När jag hoppade upp på honoom så känndes det normalt, som om jag hörde hemma på hans rygg. För att jag har inte ridit honom på två år ;)
Värmde upp honom och det gick bra. Trvade över bommar och han spetsade öronen direkt och blev ännu piggare. Sen började jag hoppa lite små hinder. Jag följde inte med i alla språng för han hoppade ifrån ganska tidigt så ibland blev det jättestora språng. Vi höjde hindrena och flög över. Men han stannade två gånger på räcket som låg 90 cm hindret och en gång på oxern på 80 cm. Men på räcket höll jag in honom för mycket och på oxern så var blicken på hindret. Wellingtons kännda problem är att vägra... Men han är fortfarande en av de bästa för det! :D
Är riktigt nöjd med ridningen, för det känndes så normalt att rida honom. Och det var jätteroligt att få hälsa på både honom och Alice och hennes familj :D Kommer åka tillbaka till dem på något lov eller något!
Att få hälsa på Wellington var det bästa som hänt på länge!

Wellington är född 1995, D-ponny och är korsning, vi tror att det är arab och fullblod.


Bilderna är inte ett dugg bra, men kameran har börjat tröttna på livet, lägger inte fokus på bilden...

Annie


Kommentarer
Postat av: Åsa

Wellington ser lika fin ut som när jag sist såg honom. Längtar efter honom nu när man ser bilder som är så nya. Kul att ni åkte dit. Vill helt klart med om det blir någon mer gång. Kram Åsa

2011-08-13 @ 18:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0