BLANDAT

Idag fick Borneo bli borstade i lite mer än en timme, så nu skiner han! Sen gick mamma och jag en promenad med honom, så han hade ingen hästkompis med sig. Men vi gick inte så långt. Gick över vägen och det kom några bilar som åkte förbi och han brydde inte sig så det var bra, förut blev han väldigt nervös när han såg bilar som åkte. Men han vart lite nervös när det var någon maskin som var igång och han såg något spöke på någons trädgård. Men det var bara att ta det lugnt, låta han få titta. Hästar flyr ju först och tänker sen... Men när vi gått en bit så gick vi tillbaka. Tyckte att Borneo skötte sig bra för han var ju själv och det blåste riktigt mycket idag, trodde jag själv skulle blåsa iväg.
När vi kom tillbaka så gick jag in i paddocken med honom. Stallde upp honom som man gör när man visar upp hästen och han stod stilla. Sen sprang jag lite med honom, så som man gör när man visar hästen för hand. Han tyckte att det var lite smått läskigt att springa bredvid. Men sen gick det bättre. Haha och jag fick springa på för att få ett bra tempo, men tur att man har långa ben! ;) Sen fick han springa lite själv i paddocken, och så fick han hoppa över ett hinder som var ungefär 20 cm högt. Ville se om han idag hoppade frivilligt som han brukar göra när i sätter upp som sockerbitar istället för hinderstöd. Han ville hoppa men han tyckte nog att det var svårare att passera mellan hinderstöden så han blev lite osäker ibland :)




Annie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0