RIDIT TVÅ DAMER

Red Fanta och Pitchi idag efter att vi varit en sväng hod Borneo.

Började med att rida Pitchi, tyckte det gick ganska bra. Dock var det ett tag sen jag red eller Borneo har jag väl ridit för några veckor sen men det är ju bara grungrejerna jag gör då.
Men tyckte iallafall Pitchi känndes fin, riktigt härlig häst och man blev fast vid henne. Skulle kunna rida runt i timmar, haha!

Sen red jag Fanta... Och det gick väl inte lika bra. Hon ser inte så svårriden ut när man kollar på henne men det är hon tycker jag, du var grymt duktig idag Daniella! Fanta började galoppera och jag fick typ inte stopp på henne för när man tog i munnen så blev hon ju mer på hugget. Men hon är väl bara känslig, för märkte att jag tappa balansen ibland också. Men efter ett tagså gick vi ner till paddocken. Då berätta Åsa lite hur jag skulle göra i skritten då och det gick bättre då. Det märktes skillnad direkt när jag red med sätet, och planerade vägen jag skulle rida. Då skulle jag trava igen då, och då började hon galoppera. Men då upptäckte Åsa att när jag skulle fram i trav så drog jag fram ena skänkeln och gjorde en galoppfattning, så hästen fattade ju helt vad jag gjorde.
Även om det inte gick så bra när jag red henne så är jag nöjd. Hon är så pass känslig så att hon märker smågrejerna .som jag gjorde fel. Så ni har jag något nytt att träna på. Kan vara väldigt bra att rida olika hästar, för de reagerar på olika sätt. Och jag som inte ridit på länge kan ju inte förvänta mig något superjobb från min sida ;D

Bilder kommer någon annan dag.

Annie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0