RESULTAT BOXHOLM FÄLTTÄVLAN P90

Varit en härlig och seg dag, men det var ändå jättekul!

Dressyr: Hon var på G och framme för hjälperna, men ibland ville hon ta egna beslut vilket är boven. Men hon var samlad och pigg, eftergiven men lite jobbig ibland. På banan fick vi galoppinslag i den förlängda galoppen, lite trav när jag skulle korta tyglarna och sen tog hon galoppen för tidigt, utan att jag sagt till henne. Men det kändes bra iallfall och domaren tyckte väl det med, 50,3 straff, 66,5%
Hoppning: Ett minipet på en oxer och så kom jag in för diagonalt på en ensprångskombination så hann inte med andra hindret. Så fick ta om det och fick totallt 12 straff. Blir så himla irriterad på mig själv när jag slarvar!
Terräng: Det gick bra, hon var pigg, men lyssnade jättebra. Hon stannade på en kullvert som var direkt efter vattnet, hon fokuserade för mycket på vattnet och helt plötsligt stod ett hinder framför ögonen. Men hon var jätteduktig, var inte ens trött efter ritten. Vet inte exakt straffen jag fick, men kanske 25/30 straff?

Boxholm är alltid lika vackert och deras terrängbanor är helt suveräna! Boxholm är ett måste att åka till om man tävlar fälttävlan, nära till allt och bra funktionärer osv. Men det kan vara ganska svåra hopp/terrängbanor, men det är ju bara kul :)

Amina filmade när jag red dressyren och en liten snutt när jag hoppade, vill ni se det?

Framridning, dressyr:










Hoppning:





Terrängen:










Efter vi ridit terrängen:





Daniella

Kommentarer
Postat av: Maja

2011-08-15 @ 00:01:56
Postat av: Maja

Klart vi vill se film, Danni (:

2011-08-15 @ 00:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0