KILLEN LÄR SIG

Borneo hade ingen grimma i hagen idag för att flughuvan hade fastnat i den och han hade blvit rädd så att de som kolla till honom när vi var borta tog av grimman. Så det var lite svårt att få in honom idag. Han tycker att det är obegagligt när man gör en rörelse över hans huvud. Så jag fick ta ett grimskaft runt hans hals så att jag hade fast honom. Men det gick inte med grimman och jag ville inte försöka för mycket för att han blev bara mer osäker. Men då tog jag grimskftet som hängde runt halsen och drog det till öronen och gjorde en grimma av det och så tog jag ett grimskaft till som jag kunde leda honom med. Smart lösning faktiskt (Y)
Han fick gå in i boxen och sen fick jag på honom grimman drog bara över den över huvudet/halsen och några gånger innan. Det märktes att han tyckte att det var obehagligt men han blev väl rädd när flughuvan fastnat i den.

Jag tog ut honom i gången, pappa och jag tog ryktstenen och tog bort flugäggen. Sen tog jag på ett täcke och gick en kort kort sväng. Han reagerade lite smått när täcket kom på men jag visade tydligt att täcket fanns där. Sedan gick jag in till stallet och tog på transport-benskydden på frambena. Gick en kort sväng igen och det gick bra. Gick in igen och tog på bak-skydden också. Han reagerade på bakskydden. Han blev sur, och ville trava på. Men efter ett tag så tänkte inte han på det och då gick det bra.
Allt gick som plamerat idag. Eftersom att transport benskydden är så höga så vill jag vänja honom vid det, han har innan stått i boxen med dem för han har aldrig använt det.
Hade inte med någon kamera idag, men imorgon blir det nog nya bilder!

Annie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0