KOMMENTAR

Kommentar: Jag tycker att det här inlägget (unghästar hur bra är det - egentligen?) blir så riktat mot vissa personer. När du skriver "många jag känner som sålt sina ponnys för att sedan gå upp till storhäst" så vet ju folk vem/vilka du menar. Alla har inte tillgång till att rida 2-3 hästar/dag bara för att du har det, i det här inlägget trycker du ner folk för att dom gått över till storhäst/unghäst. Allt handlar inte bara om pengar, man köper inte unghäst för att det är billigare, med unghäst använder man ofta hjälp och det finns kostnader för det också. När man rider unghästar är man beroende av hjälp av instruktörer och det kostar också mycket pengar...
Tycker bara att du borde ha hjärna att tänka till en extra gång innan du skriver detta, vissa tar nog illa upp. Själv har jag ingen unghäst, men jag tror att man lär sig av unghäst, det krävs mycket träning med unghäst både från marken och ryggen!! (Ni som har ungHÄSTAR jag stöttar er).

Svar:
Detta är MIN åsikt. Jag ville verkligen inte att folk ska ta illa upp, det var inte meningen. Men det som irriterar mig är när folk som i övergången ponny-stor häst väljer en unghäst och sedan KLAGAR på att det är så jobbigt och att dom vill ha en rutinerad häst etc, då undrar jag VARFÖR i hela friden dom väljer en unghäst? Jag vet själv att det är mycket jobb, eller det beror på hur unghästen har blivit behandlad från början. Om den har utsätts för saker tex tappat borstar i gången, rida ut själv, gå på pressening så blir det inte så mycket jobb i slutändan. Men en häst som har varit i en skyddad miljö när den var föl behöver massor jobb när den blir unghäst. Förlåt om folk tog illa upp, det var inte meningen utan jag var bara tvungen att skriva vad jag tyckte.

En av de första gångerna sittandes på Carubus


Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0