IDAG OCH IGÅR

Hann inte med att skriva vad vi gjorde igår i stallet. Men Borneo skulle gå en promenad med Loufer. Men vi kom inte så långt, Borneo skulle springa förbi mig och Loufer stegrade några gånger. SÅ vi gick till paddocken och där longerade jag båda hästarna. Det gick bra!

Idag hade Malva och jag med oss tårta till stallet. Jag ramlade av för ett tag sen och hon för några dagar sen. Så vi gjorde en tårta som det stod "DUMMA HÄSTAR" på. Passade in ganska bra tyckte vi, nevars ;) Men Loufer skulle vetrinärbesiktas så jag fick hjälpa till med att hålla honom, longara och springa med honom. När vi var klara med det så gick vi upp till paddocken. Tränsade Borneo i boxen idag och det gick bra! Väl uppe i paddocken longerade jag honom. Det känndes riktigt bra, han hade ett bra stöd av rutan vi longerade i. När han var uppvärmd i båda varven så la vi ut en bom. Han fick skritta över den först, sen trva. Han lyfte fint på benen över. Vi höjde sedan upp den och när han klara det bra så fick han prova i galopp. Gjorde detta i båda varven, men han hade svårt för galoppen i göger varv. Så vi tog bort bommen och han fick träna lite på det. Sen när han lyssnade bra på mig och fixa det så var vi klara.
Mamma gick med honom så fick jag rida Prinsen en stund. Han är 144 cm i manke så jag är ju somsagt för lång för honom och han känns att vara mindre... Men red på lite, fast det är svårt att rida seriöst när han är så liten, bara lite skoj ridning liksom. Sen hoppa jag upp och skritta Loufer en stund. Så det var roligt!


Fina Loufer!

Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0