HUR JAG GÖR MINA KNOPPAR

1. Jag försöker göra mina knoppar samma dag som tävlingen för då det blir bästa knopparna och snyggast. Först så borstar jag med den stora borsten och sen med en kam så det inte är några tovor eller spån/halm.


2. När jag ska göra toffsar så vill man ju inte att en ska vara jättebred och en jättesmal. Så då använder jag mig av kammens "långsida" och mäter ut så knopparna blir lika stora, eller iallafall ungefär lika stora.


3. Sen gör jag toffsar för då blir det lättare att fläta så det inte kommer massa annan man från alla håll.


4. Jag tar loss en toffs i taget och gör en fläta av den, försök göra den så hård som möjligt och få med så mycket hår som möjligt så det inte sticker ut massor (som det gör på Pitchi). Och att fläta så långt som det går.



5. Sen knoppar jag! Vissa "rullar" ju upp knoppen, men det gör inte jag, jag "viker ihop" den. Först på mitten så att manen som är längst ner på flätan nuddar halsen och sen viker igen. Försök att ta snodden så långt ut som möjligt så det inte blir att snodden är i mitten av knoppen. Ta gärna fler än en snodd. Klart!


Såhär blev alla mina knoppar:


Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0