HÄSTAR I ENGLAND

När jag var i England i början i sommaren så mötte jag på några hästar. Det var inte vilka som helst utan att det var Dartmoorponnys ute på headern. Alltså vildhästar, fast ponnys Där ponnynerna lever heter Dartmoor och det är därför de heter Dartmoorponny. När vi kom fram till Dartmoorhedarna så tänkte jag hoppas att jag ser en häst men jag så mer än en. Hästarna var ju vilda men de var inte så sociala, vissa sparkades, några föl var intresserade, osv. Men tyckte att det var coolt att få träffa på "vildhästar".
Dartmoorponnyn är en av England äldsta hästraser. De är 120-127 cm i mankhöjd. Nu för tiden så föds fler datmoorponnysar upp privat och används ofta som ridponnyer för barn.



Annie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0