UR FILMEN SECRETARIAT

En hästfilm som baseras på sanna händelser. Det handlar om en kapplöpningshäst och kvinnan som äger honom kämpar för att få honom framgångsrik, samtidigt som hon ska vara tillräcklig hemma.
Jag och mamma blev så pirriga när vi såg hästen springa sista loppt så vi skrek och höll på att dö av nervosistet. Värt att se.
I vissa tillfällen säger kvinnan jätetnyttiga och bra saker så skrev ner några och tänkte dela med mig dom till er.


För mer än 3000 år sedan klagade en man vid namn Job till Gud om sina beskymmer, och Bibeln berättade att Gud svarade:
"Är det du som ger hästen hans styrka och klär hans hals med brusande man? Är det du som lärt honom gräshoppans språng? Hans stolta frustning, en förskräkelse är den! Han skrapar marken och fröjdar sig i sin kraft och rusar fram emot väpnande skaror. Han ler åt fruktan och känner ej förfäran, han ryggar icke för svärd. Omkring honom ljuder ett rassel av koger, ljungande spjut och lans. 
Han skakas och rasar och slukar upp marken, han kan icke styra sig, när basunen har ljudit." 

Arvet efter honom handlar inte om pengar, utan viljan att vinna! Om man kan. Och leva med det om man inte kan.

Jag hittar ett sätt. Misslyckas jag får jag leva med det. Det här handlar inte om det förflutna, det här handlar om att ha livet framför sig och springa mot det. För man vet inte hur långt man kan komma om man inte springer.

Jag struntar i hur många gånger dom säger nej. Jag struntar i hur ofta de säger att vi inte klarar det. Jag ger inte upp! Jag tänker inte ångra mig för resten av livet. Vi ska se den hästen springa, och vinna! Och vi ska leva med den glädjen varje dag.



Daniella


Kommentarer
Postat av: Catti ☆

Har oxå sett filmen och kan inte mer än hålla med dig. Blir tårögd varenda gång...

2011-08-12 @ 21:39:12
URL: http://teamnorrsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0