DAGENS RIDPASS 9/8

Fantasie: Red henne på fältet. Hon var pigg, stark och lite stel. Flexade och gjorde mycket volter. I galoppen ville hon bara springa och försökte dra med mig, vilket hon misslyckades med ;) I slutet av ridpasset blev hon bättre, jag satt ner och hon hade ett bra tempo. Men om hon gick ner en växel skulle det se, kännas och bli mycket bättre. Men satt ner större delen av ridpasset. Men hon hade mycket energi.
Pitchi: Red på fältet. Hon var också pigg, stark och stel. Gjorde samma saker som med Fantasie. Hon var okoncentrerad och ville bara springa på.  För att få henne mer koncentrerad red jag som ett program (påhittat) där jag gjorde mycket saker. När jag sedan skulle länga i galoppen försökte hon också att dra. Precis i slutet gjorde hon bra volter i trav i båda varven och då slutade jag.
Carubus: Red i hagen, inte så långt pass. Han var jätteduktig och tog galopp direkt när jag gjorde galoppfattningen. Han var pigg också och drog på i galoppen. Jättehärlig!
Nikita: Hon var lite okoncentrerad och lite motvillig mot dit jag styrde. Men hon var jätteduktig på igångsättningar/avsaktingar. Red henne också i hagen.
Missy (Heidi skriver): Det gick bra, men hon var väldigt pigg. Hon lyssnade bra o snabbt när jag skulle sakta av. Jag red lätt c:1  o det gick bra men i skritten ville hon trava o när jag skulle göra halt så ville hon bara gå o inte stanna. Jag hoppade två bommar som låg ihop. Vi galopperade o travade över, i galoppen över bommarna så tog hon ett jätteskutt så jag nästan satt på halsen :) Det var läskigt men ändå roligt.

Heidi har fotat alla bilder och när jag red Pitchi åt Heidi därav inga bilder. 

Fantasie:









Pitchi:


Carubus:






Nikita:






Missy:







Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0