ÄR IMPONERAD AV DIG

Nu har jag fått i mig käk efter ett träningspass.
Idag var det tänkt att jag skulle longera Borneo men Vickan skulle rida lektion så då ville inte jag stressa och jag insåg att han behövde bli lite ren och fin. Borstade och ville prova att tvätt svansen, han har inte blivit tvättad eller något sånt vad jag vet. Tog en hink med rent vatten och såg så att det var okej att jag doppade ner svansen i den. Det gick bra och så schamponera jag den. efter att jag fått ut allt schmpo så torkade jag och fläta den. Han har ju bara en vit strumpa på benet, höger bak. Så då är det bara ett ställe som måste hållas rent, jobbigt om det är på alla fyra för då ska man få alla lika rena och fina. Men schamponera halva benet också. Det gick också bra! :o Han lyfte på benet några gånger men värre en så var det inte. När jag var klar så gick jag med honom lite och sen fick han stå en stund och äta det jättegoda gräset. Efter det blev det in i boxen och äta det andra som han ska ha i sig.
Tyckte att det gick över förväntan med Borneo idag, var förvånad över att det gick så bra att shamponera honom. Men jag har svampat hela hans kropp med vatten så att han vänjer sig, vid öronen, ansiktet osv.


Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0