4-ÅRSCHAMPIONAT

Idag var jag och tittade på ungisarna på Morf -dressyr- uttagning. Mamma, pappa och jag åkte dit med Malva och hennes mamma. Jag ville inte missa när en av Sandakans (Borneos pappa) avkomma reds. Så vi kollade på honom, och när Nina Fox red, det var ett tag sen jag tränade för henne. När hon ridit klart så gick vi och pratade med henne en stund. Hon skulle rida en till häst men det var typ två timmar efter hennes första start så vi åkte till stallet så länge. Tog in hästarna, och sen fick Borneo och Loufer busa runt i paddocken. Vi stallde upp ett litet naturhinder, inte alls högt med de flög över och Borneo fick vi knappast stopp på. Sen fick han till några assnyga steg, bakbenen stannade i luften i mer än en sekund ;o
Men vi åkte tillbaka så att vi hann se Nina rida igen. Och så skulle vi se när en av Sandakans avkommor till skulle ridas men de kom aldrig så det var synd. Men den vi såg var riktigt lik Sandakan det är ju inte Borneo, men det finns kanske i honom? ;)
På 4 års championatet rids hästarna under ryttare, det är två och två som visar upp sig samtidigt i 20 min. När man är inne på banan så säger dommarna till om vad man ska göra, det är alltså inget program dem rider, men alla gör samma sak. Hästarna blir bedömda på gångarter, elasticitet, ridbarhet, form och utvecklingsbarhet.
Om ett år är det dags för Borneo att vara med på 4 årschampionatet :D
Filmade vissa hästar, och så tog jag några bilder. Men tog korten med morfars filmkamera så de blev inte så jättebra bilder, men filmningen är bra! ;D

Så jäkla lik Sandakan!


Annie


Kommentarer
Postat av: Johanna S

Vilken fin bloggdesign du har. Brukar du vara med i bloggtävlingar? Isf kanske http://presentupplevelser.com/?p=36 kan passa dig?

2011-08-22 @ 01:24:17
URL: http://presentupplevelser.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0