UTERITT MED MAMMA

Red ut med mamma idag. Vi red en ganska kort runda, men skön och olika miljöer.

Innan vi red, alltså när vi fixade iordning hästarna så tog det ganska lång tid .. Både var smutsiga, sen när mamma var klar och jag frågade om hon hade tagit på benskydd eller något på benen så ville hon linda. Efter ett tag ropade hon att jag rullade ihop dom fel fast när jag lindar blir det rätt? Och när hon lindar in så blir det fel för mig. Så då började benlindordisskusionen som fortsatte sen efter vi ridit. Nu bara hjälpte jag henne att linda och sen, äntligen var vi på väg. Orkar inte skriva om när vi snackade om benlindorna. Jobbigt att skriva :p

I början så blåste det lite och mamma blev lite osäker om vi skulle rida ut, men det är ju bra träning att rida ut när det blåser. Fast båda hästarna segade ihop totallt och vill knappast gå framåt. Sen så piggnade dom till och gick på bra. Och resten av uteritten så blåste det ingenting.
Pitchi var fin och hade ett jättebra schwung! När vi galopperade uppför en lång uppförsbacke så vaknade hon till och efter det hade hon en fin form. Och den här galoppsträckan är brevid en tågräls, eller två tågrälsar. Det är som en jättebrant nerförsbacke men som tur är så är det granar som skymmer lite. Fast på vissa ställen är det inga granar alls och då blir det lite läskigt kan man säga. Sen så rider man över en bro som är över tågrälsarna och det tycker jag är obehagligt. Men Pitchi är så snäll så <3

Efteråt så fixade vi hästarna, tog ut dom och sen gick på en promenad i 1 ½ timme i skogen. Vi har en bäck som är helt översvämmad, fast det är den varje år, men iår var den översvämmad till max! Jag hade jättestora gummistövlar så jag plaskade runt. Fotade också, tycker själv att det blev några jättefina bilder. Jättemysigt var det.

Sen fixade jag och mamma stallet och tog in alla så nu är dom i stallet och mumsar.



Träns: Ihopplockat
Ludd: Hööks
Förbygel: Tradera
Benskydd: Loppis
Schabrak: Hööks
Sadel: Sharpman (bates)
Sadelgjord: Strömsholm
Benlindor: Hööks




Hjälm: Strömsholm
Tröja: Amians gamla
Väst: Hööks
Ridbyxor: Sharpman
Chaps: Hööks
Ridskor: Travshopen

Före ridningen:




Efter ridning:






Pitchi och jag är så himla ego! Och trötta, höh ..

Daniella

Kommentarer
Postat av: Emelie Carlsson

Hejhej;) västen är väldigt fin... bara för jag har en sån med. Väldig snygg outfit asså:)

2011-04-10 @ 08:40:33
URL: http://duvetmemme.blogg.se/
Postat av: Maja

söting

2011-04-10 @ 09:44:57
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Ida S

Snygga shortchaps!

2011-04-10 @ 09:53:21
URL: http://sorbu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0