TRÄNINGEN IGÅR

Minst 2 kommentarer för att se film från träningen!!

Tränade som sagt igår kväll med ponnierna och det gick faktsitk ganska bra :) Vi hoppade lite lågt i början och jag kom fel lite grann på de lägre hindrena men allt efter de höjde så blev det bättre språng. När jag hoppade banan sedan så fick jag nästan bara dåliga språng. Men jag var näst sist i gruppebn och vi var 7 stycken så vi hann tappa lite fokus och puls kan man säga. Men efter de dåliga sprången började vi om och då gick det mycket bättre från början.

Vi hoppade en bana som var väldigt svårt teknisk. Det var väl medelsvår nivå på den tekniska delen och på höjden låg vi mest på LB och LA, men ett hinder låg på 115 cm (LB +5 cm). Så nu har jag slagit mitt hopprekord!Men ett enstaka kan ju alla hoppa, så det är inte så svårt. Men ändå ;) Då blev man stolt över sin ponny som hoppade så fint och försökte för det mesta.
Hon stannade 2 gånger varav en så nästan red vi in i hindret. Jag blir lite osäker när jag rider mot hindret så då tar jag tillbaks henne och då blir avsprångspunkten fel. Efteråt sa Ingrid att jag skulle lite på henne för hon kan ju och då valde jag att släpap lite mer och bara hänga med och låta henne va och då blev det mycket finare och btrre språng! Men så var det en svår sväng och jag hann inte komma ur den så vi kom fel, hon stannade och jag fick hinderstödet i huvudet och på knogarna. Gjorde väldigt ont, men när man börjar om igen så tänker man inte på smärtan utan den kommer efter man ridit sen. Men jag tror alltid när man börjar komma upp till en ny nivå, som nu är en ganska svår tröskel så går det inte helt smärtfritt. Men vi lever och är nöjda. Särskilt jag!

Innan träningen när jag skulle ta in henne så vägrade hon att komma in. Hon sprang runt i 20 minuter och jag bara blev argare och argare och tänkte på att hon inte skulle orka till träningen, vilket hon gjorde (hon har bättre kondition än vad jag trodde). Jag fick ringa efter mamma eftersom det började bli lite bråttom, men då kom hon in .. För jag var tvungen att hämta havre. Jag hatar att ge mig, men då var jag tvungen. Snacka om att hästen var billig då!

Såhär såg banan ut typ (kommer inte riktigt ihåg, men tror det var såhär, är nästan helt säker):


Ganska mycket hinder. I den sista kombinationen är det först 1 galoppsprång och sen 2 galoppsprång. I den första kombinationen är det 1 galoppsprång. Det var mycket svängar och distanser, så hjärnan var tvungen att vara med! Pitchi stannade på andra hindret (b) i den första kombinationen och 7an. Annars rev hon bara de två sista hindrena i den andra kombinationen.
Är jättenöjd, för trots allt är det en väldigt svår bana. Iallafall för mig och Pitchi.

Daniella

Kommentarer
Postat av: ^^

1

2011-04-09 @ 10:38:05
Postat av: ^^

2

2011-04-09 @ 10:38:51
Postat av: ellinorhöög

ni har ju betydligt lättare banor än oss iallafall :p

2011-04-10 @ 22:52:46
URL: http://freakylife.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0