TRÄFFAT DIV 1 LAGET IDAG

Adrian väckte mig vid 9 och så gick jag upp efter kanske 5 minuter. Var tvungen att dra mig lite hehe ;) Igår så gick jag och Astrid på "Skaka Rumpa." Man kan säga att det var ett litet disco för högstadieelever. Jag som gillar att dansa dansade nästan hela tiden, det är väl därför man åker dit eller? Det var massor som bara satt där .. lite synd. Att dansa är en känsla för sig. Så jag, Astrid, Molly och Alicia dansade hela tiden. Vi är nog lite dansfreaks, hihi :)

Men när jag ätit frukost och tagit på mig underställ, fast bara byxor, så gick jag ut till stallet. Mamma hade redan börjat borsta Pitchi när jag kom ut så jag gick in i sadelkammaren och tog på mig ridkläder. Jag gjorde ingen direkt outfit, utan tog typ bara det första jag såg kan man säga. Mamma hade grovborstat henne, sen skulle hon sätta på transporten osv så jag borstade lite "fint" och sen tog på benskydd, boots, täcke, svansskydd. Sen packade vi och åkte iväg till NYRK.

Dagen innan hade mamma handlat lite fika till hoppträningen idag, nyttig fika. Vindruvor, mackor med massor pålägg, vattenmelon och sådant. Härligt!

När vi kom dit tog vi in påsarna med fikat och kollade lite när det var några som red. Sen gick vi ut eftersom dom andra kom. Idag var första gången jag träffade laget. När dom hade lagmöte så tävlade jag så jag kunde ju inte komma. Vendela hade rest bort så hon var inte med idag, lite synd. Hann inte kolla så mycket på de andra ryttarna och ponnierna eftersom vi fixade Pitchi samtdigt. Framridningen gick bra, vi sa vad vi hette och Ingrid pratade lite. Man kan säga att det var en helt vanlig hoppträning, det var typ samma bana fast lite ändringar. Framhoppningen gick bra, och banan också. Alla stannade 1 gång, men det var inget. En gång är ingen gång, eller vad säger man? ;)

Alla som är med i laget var jätteduktiga och ponnierna var jättesöta! Dom som är med är jag, Emma (vet inte efternamnen på dom), Lisa, Vendela och Elin. Alla rider på d-ponny utom Elin för hon rider sin b-ponny. Alla var riktiga hoppmaskiner. Jag ser fram emot alla lagtävlingar!

Efteråt så fikade vi och pratade lite om olika saker. Kunde inte gått bättre, är supernöjd med Pitchi och hon skötte sig jättebra! Mamma filmade alla en gång, men vill inte lägga upp filmen utan deras medgivande. Ska försöka lägga upp filmen när jag hoppade banan här på bloggen. Gör det i ett separat inlägg. Kom in fel på 3 och 4 och stannade på 5. Slänger fram min hand också lite, så det får jag sluta med.
Vi hoppade inte så högt, vid LB +5 cm.




Emma, jag och Lisa


Pitchi var lite tröt efter träningen kan man säga. Haha, så söt! :p



Hej sålänge :)

Daniella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0