TÄVLINGSRESULTAT FRÅN SÖDERKÖPING

Vill ni ha film från när jag hoppade idag? 2 kommentarer minst!

Jag och Pitchi tävlade som sagt idag i Söderköping (regional). Vi tävlade en LB som var individuell och sedan en LB som var med laget. Det var jättefint väder och bra dag över lag. Härliga människor och hästar!

Resultat:
LB individuell:

Banan var väldigt lätt, mest snett igenom och rakt fram, men den hade sina dolda svårigheter kan man säga. Hon var fin på framridningen och framhoppningen och när jag hoppat fram var det nästan bara att gå in direkt på banan och hoppa, vilket var ganska skönt. Jag tänkte på att hålla ihop henne och få igång henne så hon inte blev loj och lång. Vi brukar alltid komma fel på 1a hindret, men idag kom vi ganska bra på det. 2a hindret var svagt svängd så jag ville få en bra sväng (det var stilhoppning), men istället flöt hon ut och så gick hon åt sidan. Jag gjorde ingen direkt stor grej av det utan gjorde en sväng och hoppade det igen. Nu kom hon lite fel, men hoppade det iallfall. När vi kom på 3an så hann hon inte riktigt komma ur svängen och hade korsgalopp vilket gjorde att vi kom förfärligt fel in på hindret, men Pitchi hoppade då med. 4an, 5an, 6an och 7an gick helt okej, kom inte inte helt 100 men det dög iallafall. 8a kom jag fel på, men Pitchi fixade så vi kom rätt på b.
Det var stilhoppning och Mountain Horse Pony Cup också, men jag hade ingen direkt chans pga stoppet och alla hinder vi kom in fel på. De som blev placerade i min klass låg omkring 40-50 i stilpoäng och jag fick 43 trots att vi kom fel så då var jag nöjd! Jag fick mest 6or och 7or och dom påpekade min blick, att den skulle upp och titta långt fram.
Supernöjd över Pitchi som försökte och hoppade trots att vi kom fel. Jag själv kunde försökt hitta rytm bättre och lägga henne bättre på hindrena men jag har fortfarande lite svårt för det så ska fortsätta träna på det.

LB lag:

Nu var det iallfall lite svårare bana vilket var kul. Hon kändes bättre i framridningen nu än klassen innan och framhoppningen var helt underbar! Pitchi var sjukt duktig.
Nu var det lag så man hade en liten press på sig, men jag var inte alls så nervös som jag brukar vara när det är lag vilket är skönt. Som innan så fick jag nästan gå in direkt efter jag kommit ut från framhoppningen och jag var först ut av alla d-ponnier. Jag tänkte på att trycka igång henne, ha en bra, men mjuk hand och låta henne bestämma lite mer. Alltså bara låta henna va eftersom hon själv tar för det mesta bra avsprångspunkt osv. Den här rundan gick väldigt mycket bättre än rundan innan henne. Vi fick ett pet på hinder nummer 2. Har ingen förklaring till varför, hon slog väl i den lite. Det var ett plank så det ramlar lättare. Vi kom lite småfel, inte helt perfekt men det blev vettiga hopp. Det blev mer flyt, kunde haft lite mer fart och energisk galopp men man får ta vad man får ;) 
Pitchi skötte sig jättebra här med. Hon var pigg och på G så nu ser man fram emot helgens tävlingar (fälttävlan och hoppning).
Vårt lag slutade på 4 fel (jag och Elin fick ett pet på 2an) och förlorade placering pga att Mjölby Ridklubb hade snabbare tid. Så vi kom 4a av 8 lag. Jag är nöjd.

Tack Ingrid, mamma, laget, och alla andra för en härlig dag!

Lite bilder ifrån vår mysiga dag:

Någon mer än jag som älskar vår lagoutfit? ;) GO GRÖNGÖLINGARNA!



Jag och Lisa precis innan jag skulle hoppa laghoppningen.

Laget, från vänster: Emma och Smulans Pajas, Ingrid, Vendela, jag och Pitchi, Elin och Harry, Lisa och Munsboro Swift.

Daniella 

Kommentarer
Postat av: annie ;3

Åhh älskar eran lagoutfit :3

2011-04-19 @ 23:43:32
URL: http://annie.beldo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0