VAD HAR HÄNT DOM SENASTE DAGARNA

Har inte skrivit på några dagar, så tänkte skriva om vad har jag gjort dom två dagar som jag inte har bloggat.

I måndags så fotade jag hästarna lite i hagen samtidigt som mamma red ut vilket jag inte visste, jag trodde inte hon hade kommit hem än så jag gav hästarna hö och sen visade sig att mamma precis hade gett dom innan hon red iväg >.< Men dom fick leva lite lyxliv.
Sen red jag Pitchi i paddocken för första gången iår, eller första gången utan snö. Det var lite coolt, hehe. Man red där en liten snutt för att känna på underlaget och det var helt okej, lite mjukt på vissa ställen men det brukar det.

När jag red så gick hon jättefint på i skritten när jag skrittade fram och hade en fin och stadig form. Sen när jag skulle börja trava osv så gick det inte så bra, blev lite pannkaka av det. Men när jag försökte sitta ordentligt och ha en stilla hand så blev det lite bättre. Pitchi tog inte bettet så bra och jag red inte så bra.
Så det blev mest att hon bara skulle röra på sig. Egentligen så red jag bara runt mest och det är nog så att jag måste ha någon bom, eller övning så jag vet vad jag ska göra. Annars så blir vi bara uttråkade och arga på varann kan man säga. Så nu får jag skärpa mig och göra något vettigt den tid jag rider!

I tisdags (igår) så var jag med Annie så mamma red både Pitchi och Fantasie. Hon hade gjort massor bra som man säger att man ska göra, men så blir det aldrig av. Någon som känner igen det? ;)
Så hon hade masserat och strechat hästarna och kollat hur långa bett hon ska ha och så. Jättebra! :) Så då kan man säga att jag knappt var i stallet. Lite härligt det också, även fast det nästan blir lite tråkgit utan stallet eftersom man är så van vid att vara där.

Bilder från måndags:






Mest för att visa Missys korta man ^^ Det blev ganska gulligt ändå.












Daniella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0